Vuoden vaikuttaja

Ylihuhtalan tila

Tietoa tilasta: 

  • Tilan isäntäpari: Eino ja Eija-Liisa Huhtala 
  • Lisäksi tilalla työskentelevät isäntäparin tyttäret vävyineen
  • Tilan tuotantosuunta: Siipitila 
  • Tila on perustettu vuonna 1860, broilerinkasvatusta vuodesta 2011 
  • Tila on yksi Atrian brändilähettiläistä ja tullut tunnetuksi sosiaalisessa mediassa 

"Ylihuhtalan tila toimi brändilähettiläänä 4 viikon ajan, esitteli läpi vuoden arkeaan Atria Tuottajat-lehdessä sekä saavutti somessa laajan suosion. "    

Ylihuhtalan tilan tärkein arvo on eläinten hyvinvointi, johon panostetaan aina 101 prosenttisesti. Lisäksi tilalla on kova halu menestyä. Siinä tiimityö ja yhteen hiileen puhaltaminen ovat vaikuttaneet merkittävästi toimivan kokonaisuuden aikaansaamiseen. Tila on myös saavuttanut suuren suosion sosiaalisessa mediassa, ja ihmisten kiinnostus seurata tilan arkea ja toimintatapoja on jopa yllättänyt.  

”Atria otti aikanaan ensimmäisen loikan lisäämällä lihapaketteihin tilojen nimet. Se on auttanut tuomaan toimintaamme vähitellen lähemmäs kuluttajia ja mahdollistanut myös päivittäisen arjen jakamisen läpinäkyvästi sosiaalisessa mediassa”, Eino Huhtala pohtii.    

Tilalla aiotaan myös tulevaisuudessa jatkaa aktiivista tekemistä sosiaalisessa mediassa. Päävastuussa Instagramiin jaettavasta sisällöstä ovat tilan tyttäret, jotka kehittävät ja ideoivat jatkuvasti uutta.   ”Pyrimme ylläpitämään hyvää tekemistä ja tuottamaan sellaista sisältöä, joka kiinnostaa yleisöä”.   

Eino tiivistää tilan menestystekijän olevan intohimo broilerinkasvatusta kohtaan:

”Tinkimätön työ lintujen eteen kantaa hedelmää ja onnistumiset palkitsevat. Työ on tarkasti säädeltyä, mutta toisaalta lähtökohdat ovat kaikille samat. Avain menestykseen on siinä, että löydetään parhaat tavat toimia.”